Homepage-1

WeAsk laat bedrijven marktonderzoek doen met WhatsApp

Volgens de ontwikkelaars van WeAsk kan marktonderzoek veel sneller door middel van WhatsApp.

Met de tool WeAsk, onderdeel van marketingbureau C2B, kunnen bedrijven onderzoek doen onder hun consumenten via Whatsapp.

Met de tool kunnen bedrijven testjes, toetsingen en onderzoek doen met  consumenten uit een bepaald segment . De antwoorden van de consumenten worden vervolgens in een tabel gepresenteerd op de dekstop. Hierdoor kunnen bedrijven kleine en grote vraagstukken live onderzoeken.

Tim Meuleman, managing partner bij C2B vermoedt dat nog geen 1% van de bedrijven WhatsApp zakelijk structureel of strategisch inzet, maar volgens hem is het vanwege de laagdrempeligheid erg geschikt voor direct en continu contact.

Mogelijkheden van de tool zijn bijvoorbeeld aan fans vragen of ze poster A of B in de stad willen zien, of welke prijs ze het liefste winnen in een aankomende campagne. Ook kan de positionering van een nieuw product of dienst getest worden, of een verpakking voor in de winkel.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *